آموزش کامل چاپ روی لیوان در منزل بدون نیاز به دانش فنی

5 مرحله برای چاپ لیوان در منزل

برای اینکه بتوانید در خانه روی لیوان چاپ کنید چندین روش وجود دارد که استفاده از آن می تواند هزینه های شما را کاهش دهد و با به کار بردن کمی حوصله و سلیقه می توانید لیوان اختصاصی خود را با کیفیت بالا در اختیار داشته باشید.

ما دو روش به شما یاد خواهیم داد که برای چاپ طرحی و نقاشی که با دست کشیده اید و همچنین چاپ عکس روی لیوان کاربرد دارد و به سادگی می توانید به نتیجه دلخواه برسید.

این چاپ خانگی روی لیوان نه تنها زیباست بلکه می تواند به عنوان یک کار هنری دستی اوقات فراغت شما را پر نماید. در این آموزش نحوه چاپ نقاشی روی لیوان را برای شما شرح خواهیم داد.

چاپ لیوان در منزل

چاپ نقاشی روی لیوان با استفاده از ماژیک سابلیمیشن

این روش برای چاپ لیوان با ماندگاری نسبتا مناسب روی لیوان استفاده می شود. فرق ماژیک های سابلیمیشن با ماژیک های معمولی در این است که با استفاده از حرارتی روی لیوان فیکس میشود و با توجه به اینکه می توان ابتدا روی کاغذ نقاشی و بعد آن را روی لیوان فیکس کرد امکان درج جزئیات و دقت بیشتر در مورد آن وجود دارد.

یکی از استفاده های این روش چاپ نقاشی کودکان شما روی لیوان می باشد که می توانید خاطره ای دلچسب برای شما و فرزندتان به ارمغان بیاورد. یعنی می توانید کاغذ مورد نظر را در اختیار کودک قرار دهید تا نقاشی خود را روی آن بکشد سپس آن را روی لیوان بچسبانید.

ابزار مورد نیاز چاپ لیوان در منزل

  1. لیوان سابلیمیشن
  2. ماژیک سابلیمیشن
  3. کاغذ سابلیمیشن
  4. مایکرویو
    این ابزارها معمولا در لوازم تحریر و یا در بازار یافت میشود.

1. اندازه گیری دورتادور لیوان برای چاپ

اولین کاری که باید انجام دهید این است که دور تا دور لیوان را اندازه گیری نمائید تا ببینید چه ابعادی کاغذی برای کشیدن نقاشی نیاز دارید. سپس می توانید با استفاده از قیچی اندازه کاغذ مورد نظر را برش دهید تا در همان فضای کاغذ نقاشی خود را انجام دهید. این کار به شما کمک می کند که طرح شما خارج از لیوان نباشد و دقیقا در جائی که میخواهید چاپ شود.

2. کشیدن نقاشی روی کاغذ مخصوص

با استفاده از این روش شما می توانید طرح مورد نظر را با استفاده از ماژیک سابلیمیشن روی کاغذ سابلیمیشن بکشید. ماژیک های سابلیمیشن معمولا در 12 رنگ یافت میشود که دست شما را در رنگ آمیزی و نقش بستن جزئیات باز میگذارد. در این زمینه محدودیتی وجود ندارد و می توانید هر آن چه را میخواهید بکشید. فقط در نظر داشته باشید با توجه به مراحلی که در این کار وجود دارد امکان چاپ نوشته نیست و اگر نوشته در طرح خود بگنجانید برعکس خواهد شد.

3.چسباندن کاغذ روی لیوان

در این بخش باید با استفاده از چسب نسوز از دو طرف کاغذی که روی آن نقاشی کشیده اید را روی لیوان بچسبانید. حتما باید در این بخش این موضوع را مد نظر قرار دهید که آن سمتی از کاغذ که نقاشی کرده اید رو به بدنه ی لیوان باشد و با آن در تماس باشد. آن میزان از چسب را استفاده کنید که کاغذ را به درستی روی لیوان نگه دارد و کاغذ نیافتد. زیرا این باعث میشود طرح شما بدرستی چاپ نشود.

4.قرار دادن لیوان در مایکرویو

این بخش ممکن است کمی خطرناک باشد بنابراین باید دقت بیشتری نمائید تا آسیب نبینید. باید دقت نمائید که نباید از اشعه مایکرو استفاده نمائید. بلکه باید از حالت Conv استفاده نمائید تا حرارت مستقیم به لیوان بخورد. دمای مورد نظر باید 180 درجه سانتیگراد باشد. وقتی دمای شما به 180 درجه سانتیگراد رسید لیوان را داخل مایکرویو گذاشته و به مدت 5 دقیقه صبر کنید و بعد آن لیوان را خارج نمائید.

5. مرحله پایانی چاپ روی لیوان

بعد از اینکه لیوان را از مایکرویو خارج کردید باید صبر کنید تا کاملا سرد شود. سپس می توانید چسب کاغذ را به آرامی کنده و کاغذ را از روی لیوان بردارید. اکنون خواهید دید که رنگ ماژیک از روی کاغذ به بدنه ی لیوان منتقل شده و لیوان شما به زیبائی با طرح و نقاشی که

سخن پایانی

امیدواریم که از این آموزش لذت برده باشید.

اما اگر به هر دلیلی این کار برای شما وقت گیر است یا ابزار مورد نظر آن را برای چاپ پیدا نکرده اید و یا وقت و حوصله ی انجام این کار را ندارید، می توانید چاپ طرح، نقاشی و یا حتی عکس مورد نظر خود را به ما بسپارید. ما با هزینه ای بسیار کم آن را برای شما روی لیوان چاپ می کنیم و با استفاده از سیستم های ارسال کالا به هر نقطه از ایران که باشید می فرستیم.

چاپ لیوان در خانه

اگر میخوائین ما براتون چاپ روی لیوان انجام بدیم دنیای لیوان های ما رو مشاهده و با هزینه کم سفارش بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید