فرمت و کیفیت عکس

بهترین فرمت برای چاپ فرمت وکتور می باشد.
فرمت وکتوری فرمتی است که هر چقدر اندازه تصویر بزرگتر شود کیفیت به هیچ عنوان تغییری نخواهد نمود.
فرمت وکتور دارای می تواند دارای یکی از پسوندهای زیر باشد:

cdr, eps, ai, pdf

بهترین فرمت برای چاپ پرچم تشریفات و پرچم اهتزاز:
فرمت پرچم تشریفات باید حتما وکتور یا کرل باشد. چون ابعاد چاپ پرچم بزرگ است باید حتما فایل ارسالی به صورت وکتور باشد تا کیفیت فایل نهائی مناسب باشد. اما حتما این نکته را در نظر داشته باشد که اگر فایل های خود را به صورت لایه باز و یا با فرمت های اختصاصی نرم افزارها مانند ایلاستریتور، کرل و یا فتوشاپ ارسال می کنید امکان جابجائی لایه ها و یا ناپدید شدن لایه ها وجود دارد. بنابراین حتما فایل خود را طوری آماده سازی نمائید که در نرم افزارهای مختلف به یک شکل نمایش داده شود.

فرمت چاپ برای تیشرت، لیوان و باقی محصولات:
برای چاپ روی سفارشات دیگر بهترین حالت ارسال فایل با فرمت JPEG با رزولیشن 300 و بزرگترین ابعادی که آن عکس را در اختیار دارید می باشد. به عنوان مثال ابعاد 20 در 30 اما ابعاد کوچک تر با رزولیشن پائین تر نیز قابل چاپ می باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد. اما سعی کنید عکس اصلی را با بزرگترین و بهترین کیفیت ارسال نمائید.

ارسال فایل از طریق تلگرام:
فایل هائی که از طریق شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، فیـسبوک و… ارسال می گردد برای چاپ اصلا مناسب نمی باشد. این شبکه ها برای ارسال سریع تر عکس ها کیفیت آنها را کاهش می دهند. شاید در گوشی شما این عکس ها مناسب به نظر برسند اما برای چاپ مناسب نیستند.

فایلی که از طریق اسکرین شات گوشی تهیه شده با علت کیفیت پائین قابل چاپ نمی باشد

کیفیت نهائی چاپ مستقیما به کیفیت عکسی که ارسال می نمائید بستگی دارد. هرچقدر کیفیت فایل ارسالی بهتر باشد کیفیت چاپ نهائی نیز بهتر خواهد بود. همچنین ذکر این مسئله مهم است که معمولا هنگام چاپ 10 درصد تلورانس رنگ طبیعی ست.