برترین طراح مد چه کسی است؟ کارل اتو لاگرفلد و گربه اش-تیشرت

کارل اتو لاگرفلد

مقدمه ای بر شروع یک امپراطوری

بی شک “کارل اتو لاگرفلد” یکی از نبواغ در زمینه ی مد و طراحی لباس است. او همانند یک سوپر استار در صنعت مد است که حکم مسی در فوتبال یا مایکل جکسون در موسیقی پاپ را برای دنیای مد و پوشاک دارد. او نه تنها با آثار، بلکه با استایل و چهره خاص خود همیشه مورد توجه عموم بوده است. و از او می توان به تنها چهره ای در صنعت مد و پوشاک نام برد که برای عموم مردم آشنا است. اما لاگرافلد برای رسیدن چنین مرتبه ای از هنر راه پر فراز و نشیبی را طی نمود که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

سال های ابتدایی زندگی تا قهرمان شدن

او در 1933 در شهر بندری و زیبای هامبورگ آلمان متولد شد. در 14 سالگی راهی پاریس شد و در آنجا در رشته تاریخ و نقاشی تحصیل کرد. رفتن به پاریس را میتوان شروعی بر زندگی هنری او دانست. لاگرافلد در سال 1955 در یکی از مسابقات برتر طراحی لباس در فرانسه شرکت و مقام نخست را در این مسابقات کسب میکند. و به خاطر این موفقیت به عنوان دستیار پیر بالمین  که یکی از طراحان مد بود استخدام شد.

کارل اتو لاگرفلد
کارل اتو لاگرفلد

ظهور یک امپراطوری در عرصه مد

لاگرفلد یکی پس از دیگری پله های طرقی را طی میکرد تا اینکه در سال 1965 با یکی از معروف ترین برندهای مد یعنی fendi شروع  به همکاری کرد. اما نقطه اوج کار او پیوستن به شنل در سال 1983 بود که شهرت او در دنیای مد دوچندان کرد. و به چهره ی خاص و محبوب در زمینه مد تبدیل شد. او بعد از آن برند خود را با نام خودش یعنی لاگرفلد تاسیس و با بسیاری از برترین شرکت های بزرگ مد همکاری کرد. او در کنار مد به عکاسی، تصویرسازی، کاریکاتور و … میپرداخت. کارل لاگرفلد سر انجام در سال 2019 در سن 85 سالگی بر اثر سرطان در گذشت.

گربه جنجالی

اما بعد از مرگ لاگرفلد حاشیه از او دور نماند. او که یکی از ثروتمندترین و معروف ترین طراحان مد در جهان بود، آنقدر به گربه خود علاقه داشت که وصیت کرد بعد از مرگش تمام دارایی هایش به نام گربه اش برسد. و در نهایت در عین ناباوری و تعجب اقوام و نزدیکاتش تمام دارایش که شامل ویلاها، کلکسیون ها گرانقیمت، جواهر بود به گربه محبوبش رسید.

کارل اتو لاگرفلد

چاپ پیراهن لاگرافلد و گربه ی محبوبش

یکی از مشتریان خوب ما که از طرافداران لاگرافلد است. ما هم طرح لاگرافلد و گربه اش را روی پیراهن مشکی برایش چاپ کردیم. این چاپ به شیوه  مدیا تک رنگ انجام شده است. برای سفارش چاپ روی پیراهن میتوانید وارد لینک زیر شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید