انواع لوگو

تعریف لوگو در فرهنگ معین: نشانه‌ای مشخص و معرف دولت، اداره، موسسه، کارخانه و مانند آن. واژه لوگو از ریشه کلمه یونانی لوگوس به معنای گفتمان است که این یعنی فرستادن پیام از فرستنده به گیرنده. طراحی لوگو یا طراحی آرم زمانی نشانه هویت بصری محسوب می‌شود که فرستندۀ پیام سازمان به مخاطبان خود باشد. یک طراح گرافیک با توجه به خط مشی یک مجموعه، طراحی لوگوی شرکت یا سازمان را شکل می‌دهد.

طراحی لوگو مدرن را می‌توان از لحاظ فرم و نوشته به سه دسته تقسیم کرد. 1-لوگو نوشتاری(لوگو تایپ) 2-لوگو تصویری 3-لوگوی ترکیبی( تلفیق نوشته و تصویر).

1- طراحی لوگو نوشتاری(لوگو تایپ): طراحی این دسته از لوگوها به دو گونه‌ تقسیم بندی می‌شوند: یا نام کامل یک سازمان یا مؤسسه را نشان می‌دهند که همان طراحی لوگو اسم است و یا حروف و ارقام را نشان می‌دهند. استفاده از حروف و ارقام ظرفیت بالایی برای طراحی دارند و به راحتی با زمینه‌های مختلف فرهنگی سازگارند و قابل خوانش، ولی تأثیرگذاری آن به عنوان یک علامت خاص، بستگی به قابلیت به یاد سپردن آن دارد. نام‌های کامل هر چند طولانی هستند اما می‌توانند بهتر و بیشتر در ذهن مخاطب نقش ‌ببندند، زیرا مانند یک متن در لحظه خوانده می‌شوند، به همین دلیل تأثیر گذارترند.

2- طراحی لوگو تصویری: این نوع لوگو، می‌تواند تصویری انتزاعی باشد یا یک نقش و یا تصویر یک شی باشد. دسته‌ای از این لوگو ها می‌توانند فیگوراتیو باشد، مثل تصویر یک انسان یا حیوان و … و دسته‌‌ای دیگر هم می‌توانند غیر فیگوراتیو باشند مثل اشکال مربع، مثلث، فلش و…

3- طراحی لوگو ترکیبی: این نوع لوگو از ترکیب طراحی لوگو تایپوگرافی (لوگوتایپ) با لوگوی تصویری شکل می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید