طراحی لوگو

امروزه با رشد سریع رسانه‌های جمعی، هر سازمان، شرکت، و... بیش از پیش نیاز به یک هویت برای معرفی خود در دنیای کسب و کار دارد، در اینجا منظور از هویت تمامی اطلاعاتی است که با شنیدن نام سازمان، شرکت، یا کسب وکار در ذهن شکل می‌گیرد. لوگو، کارت‌ ویزیت، سربرگ‌، طراحی صفحه وب، و ... بخشی از هویت‌های بصری هستند که در میان آن‌ها لوگو یا آرم، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

طراحی لوگو و آرم

طراحی لوگو

تعریف لوگو یا آرم در فرهنگ معین این طور آمده است: نشانه ای مشخص و معرف دولت، اداره، موسسه، کارخانه و مانند آن. واژه لوگو از ریشه کلمه یونانی "لوگوس" به معنای گفتمان است که این یعنی فرستادن پیام از فرستنده به گیرنده. طراحی لوگو یا طراحی آرم زمانی نشانه هویت بصری محسوب می‌شود که فرستنده پیام سازمان به مخاطبان خود باشد. یک طراح گرافیک با توجه به خط مشی یک مجموعه، طراحی لوگوی شرکت یا سازمان را شکل می‌دهد تا مجموعه پیام‌های خود را به مخاطب برساند.

طراحی لوگو طراحی لوگو طراحی لوگو

شابلون، شرکت طراحی لوگو در تهران می‌باشد که با بهره‌گیری از طراحان گرافیک حرفه‌ای و مجرب، آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی تخصصی لوگو می‌باشد. این گروه با استفاده از اصول رنگ‌شناسی و با توجه به نوع و اهداف یک کسب وکار، رنگ سازمانی مناسب را برای شما انتخاب نموده و با بکارگیری اصول دقیق زیبایی شناختی، علم برندینگ و تحلیل رقبا، طراحی لوگو حرفه‌ای و مناسب برای کسب و کار شما را ارائه می‌دهد تا طراحی برند شما کاملا حرفه‌ای به نظر بیاید.

طراحی لوگو طراحی لوگو

طراحی لوگو مدرن را می‌توان از لحاظ فرم و نوشته به سه دسته تقسیم کرد: ۱. لوگو نوشتاری (لوگو تایپ) ۲. لوگو تصویری ۳. لوگوی ترکیبی (تلفیق نوشته و تصویر)

طراحی لوگو نوشتاری یا لوگو تایپ

طراحی این دسته از لوگوها به دو گونه‌ تقسیم بندی می‌شوند: یا نام کامل یک سازمان یا مؤسسه را نشان می‌دهند که همان طراحی لوگو اسم است و یا حروف و ارقام را نشان می‌دهند. استفاده از حروف و ارقام ظرفیت بالایی برای طراحی دارند و به راحتی با زمینههای مختلف فرهنگی سازگارند و قابل خوانش، ولی تأثیرگذاری آن به عنوان یک علامت خاص، بستگی به قابلیت به یاد سپردن آن دارد. نام‌های کامل هر چند طولانی هستند اما می‌توانند بهتر و بیشتر در ذهن نقش ‌بندند، زیرا مانند یک متن در لحظه خوانده می‌شوند، به همین دلیل تأثیر گذارترند.

طراحی لوگو تصویری

این نوع لوگو، می‌تواند تصویری انتزاعی باشد یا یک نقش و یا تصویر یک شی باشد. دسته‌ای از این لوگو ها می‌توانند فیگوراتیو باشد، مثل تصویر یک انسان یا حیوان و ... و دسته‌‌ای دیگر هم می‌توانند غیر فیگوراتیو باشند مثل اشکال مربع، مثلث، فلش و...

طراحی لوگو ترکیبی

این نوع لوگو از ترکیب طراحی لوگو تایپوگرافی (لوگوتایپ) با لوگوی تصویری شکل می‌گیرد.

قیمت و تعرفه طراحی لوگو
نوع طراحی تعداد اتودر+رویرایش مدت زمان قیمت (تومان)
طراحی لوگو نوشتاری ۲ اتود + ۴ ویرایش ۷ روز کاری ۴۰۰/۰۰۰
طراحی لوگو تصویری ۲ اتود + ۴ ویرایش ۷ روز کاری ۶۰۰/۰۰۰
طراحی لوگو ترکیبی ۳ اتود + ۶ ویرایش ۷ روز کاری ۹۰۰/۰۰۰